سی دی دریا

حضور ۳۰۰ شرکت فناور در نخستین رویداد محرومیت زدایی کشور

حضور ۳۰۰ شرکت فناور در نخستین رویداد محرومیت زدایی کشور

به گزارش سی دی دریا، معاون توسعه شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ضمن اشاره به حضور 300 شرکت فناور در نمایشگاه آبادیران، اظهار داشت: شرکتهای دارای طرح های محرومیت زدایی با مشارکت سایر دستگاه ها حمایت می شوند.


به گزارش سی دی دریا به نقل از ایسنا، رضا اسدی فرد در نشست خبری امروز با اعلان اینکه نمایشگاه نوآوری برای آبادانی – آبادیران ذیل برنامه ملی آباد ایران برگزار می شود، اظهار داشت: آبادانی کشور دغدغه همه ایرانیان است؛ بدین جهت این نمایشگاه زمینه ای برای نقش آفرینی همه بخش های فعال در اقتصاد دانش بنیان است تا از ظرفیتهای علم و فناوری برای رفع مسائل کشور بهره برداری کنند.
وی افزود: در این جهت این تقاضا از معاونت علمی وجود داشت تا بستری برای معرفی توانمندی های کشور فراهم گردد و در دور جدید معاونت علمی این مساله مورد پیگیری قرار|گرفت و درنهایت به برگزاری این رویداد رسیدیم.
اسدی فرد از حضور ۳۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور نوپا در ۵ حوزه مسکن و زیرساخت های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری و شیلات، ماشین آلات کوچک مقیاس برای ایجاد اشتغال، سلامت بهداشت و توانبخشی و فناوری های نرم و آموزشی خبرداد و اضافه کرد: این شرکتها در ۵ حوزه، توانمندی های خودرا به معرض نمایش خواهند گذاشت و از طرف دیگر گروههای جهادی در سراسر کشور نیز در این نمایشگاه مشارکت دارند.
معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی، زمان برگزاری این رویداد را از روز سه شنبه ۲۳ خرداد تا پنج شنبه ۲۵ خرداد ماه در محل مصلای امام خمینی(ره) از ساعت ۹ تا ۱۷ ذکر کرد و تصریح کرد: برگزاری این رویداد شروع کار برای فعالیت در عرصه محرومیت زدایی است و شروع حرکت جهادی ما برای خدمت رسانی دانش بنیان به اقشار محروم جامعه است.
وی اشاره کرد: توسعه محقق نخواهد شد، مگر آنکه یکسری نهادهای توسعه گر حضور داشته باشند.
وی با اشاره به پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان در این رویداد، اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت مالی دستگاه های مختلف بوده است، علاوه بر آن شرکت هایی که بتوانند طرح هایی برای محرومیت زدایی و رفع نیازها ارائه کنند، ما سکویی را طراحی کردیم تا برمبنای آن از این شرکت های فناور حمایت شود.
به گفته ی ایشان، برمبنای برنامه های تعریف شده، ۹۰ درصد قیمت یک دستگاه ساخت این شرکتها تامین می شود و ما با یک سال تنفس و بازپرداخت ۴ ساله از این شرکتها حمایت می نماییم.
اسدی فرد افزود: علاوه بر آن محصولات تولیدی این شرکتها نیز به بازار متصل خواهند شد.




منبع:

1402/03/22
08:10:02
0.0 / 5
383
تگهای خبر: آموزش , دستگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سی دس دریا