سی دی دریا
خبر خوش برای شركت های دانش بنیان؛

1000 مترمربع از فاز 2 پارک علم و فناوری همدان آماده واگذاری است

1000 مترمربع از فاز 2 پارک علم و فناوری همدان آماده واگذاری است

به گزارش سی دی دریا، همدان رییس پارک علم و فناوری استان همدان اظهار داشت: 1000 مترمربع از فاز 2 پارک با زیرساخت های فراهم شده آماده واگذاری به شرکت های دانش بنیان است و خوشبختانه توانسته ایم برای زیرساخت های مدنظر طرح جامع را کامل نماییم.


مجید کزازی در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه پارک علم و فناوری استان فعالیت خودرا از یک ساختمان استیجاری در سال ۸۸ شروع کرد و به پذیرش ایده ها و تیم های فناور و همزمان به انجام امور عمرانی پرداخت، اظهار داشت: با الحاق ۶۰۰۰ مترمربع فضای اعیانی در سال ۹۸ و اضافه شدن ۴۲۰۰ مترمربع زمین در سال قبل مساحت فضای کاری پارک علم و فناوری به ۱۰ هزار مترمربع رسید بدین سبب به تهیه زیرساخت های مورد نیاز تیم ها و شرکت های دانش بنیان پرداختیم که هم اکنون فاز ۲ پروژه در مساحت ۴۲۰۰ مترمربع ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به طوریکه ۳۵ درصد از کارهای فاز ۲ طی سال قبل انجام شده است.
وی با اعلان اینکه ۱۰۰۰ مترمربع از این فاز با زیرساخت های فراهم شده آماده واگذاری به شرکتها است و خوشبختانه توانسته ایم برای زیرساخت های مدنظر طرح جامع را کامل نماییم، اشاره کرد: در مسافرت رییس جمهور به استان ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شد که با اختصاص کامل این مبلغ می توانیم فاز اول پروژه به مساحت شش هکتار را برای ۷۰ شرکت دانش بنیان قرار دهیم.
کزازی با اشاره به این که سال قبل موفق شدیم در بیشتر شهرستان های استان مراکز رشد و یا نوآوری را احیاء و یا راه اندازی نماییم، اضافه کرد: پارک علم و فناوری برای فناوران از بنیادهای علوی و برکت بیش از ۵۰ میلیارد تومان مصوبه داشته که روند جذب سرمایه بصورت وام ۴ درصد بمنظور توانمندسازی شرکتها در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی با اعلان اینکه پارک علم و فناوری استان در سال قبل با جذب ۵۷ واحد فناور از ۲۴۳ واحد به ۳۰۰ واحد فناور رسیده و از ۵۴ شرکت دانش بنیان به ۷۰ شرکت رشد یافته است، افزود: در سال قبل ۱۴۰ نیرو در واحدهای فناور پارک علم و فناوری اشتغال پیدا کردند به طوریکه درآمد ریالی شرکت های مستقر در این مجموعه حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان و درآمد ارزی آنها بیش از ۴.۵ میلیون دلار بوده است.
کزازی مطرح کرد: پارک علم و فناوری استان همدان جزء پارک های جامع است و در زمینه های کشاورزی، فنی و مهندسی، زیست فناوری، IT، صنایع دستی، گردشگری و سلامت فعالیت دارد در ضمن پردیس نوآوری کشاورزی بصورت مشترک با مرکز تحقیقات کشاورزی استان راه اندازی شده و برای پردیس نوآوری فناوری بصورت مشترک با دانشگاه بوعلی سینا قرارداد امضاء کرده ایم که در شرف جذب شرکت است.
ایشان سپس بیان کرد: در مسافرت ریاست جمهوری به استان ۱۸۵ میلیارد تومان برای حوزه دانش بنیان مصوب شد که از جانب سازمان برنامه و بودجه و معاونت علمی مبالغی در کل جذب و هزینه شده است. پارک علم و فناوری استان همدان با توجه به این که مراکز خودرا در سطح استان گسترش داده و ایده های قابل توجهی را جذب کرده در همین راستا ضروریست تمام این مبلغ در اختیار پارک قرار گیرد.
بگفته رییس پارک علم و فناوری استان همدان، شرکتها راغب هستند در تهران و یا در نزدیکی تهران مستقر شوند و این مساله را در ارتباط با هلدینگ ها و شرکت های خدماتی، صنعتی در کل کشور و... نیز مشاهده می نماییم، در همین رابطه ما باید با ارائه تسهیلات، خدمات، اراضی و توانمندسازی شرکتها در زمینه های بازاریابی و تجاری سازی تلاش نماییم و شرکتها را در استان نگهداریم که این مساله موجب رشد استان در موضوعات مختلف می شود بدین سبب تا جایی که فضا در اختیار داشته ایم در اختیار شرکتها قرار داده ایم و در صورت نیاز شرکتها را به شهرک صنعتی معرفی می نماییم.
وی در ارتباط با کارهای انجام شده در ستاد اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد: ستاد اقتصاد دانش بنیان متشکل از شش کمیته در زمینه های کشاورزی، میراث فرهنگی، IT، صنعت و معدن، بهداشت و علم و فناوری است که نیازهای استان در این کمیته ها احصاء شده و در سامانه نان(نظام ایده ها و نیازها) ثبت می شود در ضمن در رویدادهایی که برگزار شده است و خواهد شد، بر طبق این نیازسنجی ها گام برمی داریم به طوریکه همین فعالیت ها سبب شد در اجرای شعار سال و همین طور اجرای اقتصاد دانش بنیان رتبه نخست کشور را کسب نماییم.
کزازی در ارتباط با برنامه های پارک علم و فناوری استان در حوزه توانمندسازی شرکت های دانش بنیان مطرح کرد: تعداد قابل توجهی جلسه بمنظور آموزش، مشاوره و بازاریابی برای شرکتها با به کارگیری اساتید و مدرسان مجرب و همین طور دعوت از شرکت های موفق بمنظور انتقال تجربه در پارک علم و فناوری برگزار شده است.
وی با اعلان اینکه برای ساخت مسکن و موضوعات رفاهی درحال حاضر برای فناوران برنامه ای نداریم اما برای خود اعضای ستادی پارک در قسمت رفاهی برنامه هایی وجود دارد، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ اهداف ستاد اقتصاد دانش بنیان را ادامه می دهیم بدان معنا که جذب شرکت های دانش بنیان خصوصاً در زمینه کشاورزی باتوجه به نیازهای احصاء شده استان را در دستور کار داریم که با ارائه ایده هایشان سبب افزایش راندمان در دستگاهها می شوند.
کزازی با اشاره به این که در سال پیش رو به توسعه کیفی مراکز رشد می پردازیم و بر روی جذب ایده ها در صنایع خلاق و کشاورزی متمرکز می شویم، تاکید کرد: طی سال جاری در نظر داریم با کشورهای همسایه در ارتباط با دیپلماسی فناوری وارد رایزنی شویم.
وی با تکیه بر این که پشتیبانی از فناوران و مالکیت فکری ایده ها در هر سطوح از ماموریت های ما است، اشاره کرد: صاحبان ایده های جدید می توانند وارد پروسه داوری و ارزیابی پارک شوند و در صورتیکه مورد تأیید کارشناسان تخصصی قرار گیرند، می توانند از حمایت های مالی و معنوی پارک بهره ببرند و به سمت رشد ایده خود حرکت کنند. در ادامه ایده ها باتوجه به سطح سنجی که توسط کارشناسان صورت می گیرد، وارد مسیرهای متفاوت و شخصی سازی شده پارک می شوند.
خبرنگار ایسنا: محمدجواد مقدم




منبع:

1402/02/16
14:11:59
0.0 / 5
373
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دستگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
لینک دوستان سی دی دریا
سی دس دریا