سی دی دریا
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات :

نقشه راه دولت هوشمند تهیه شد

نقشه راه دولت هوشمند تهیه شد

به گزارش سی دی دریا دبیر شورای اجرائی فناوری اطلاعات از تدوین نسخه اول نقشه راه دولت هوشمند آگاهی داد و اظهار داشت: این سند، برنامه 4 سال آینده کشور برای هوشمندسازی خدمات خواهد بود.



به گزارش سی دی دریا به نقل از مهر، ابراهیم رئیسی رییس جمهور مهرماه امسال در جلسه شورای عالی فضای مجازی بر ضرورت تشکیل دولت هوشمند برای رفاه حال مردم و تسهیل انجام امور دولتی و نیز توجه همه دستگاهها و وزارتخانه ها به اقتصاد دیجیتال اصرار کرد.
رئیس جمهور اظهار داشت: دراین زمینه بااینکه وزارت ارتباطات، محور است اما همه دستگاهها باید برای رونق اقتصاد دیجیتال فعال شوند.
در این زمینه رضا باقری اصل دبیر شورای اجرائی فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر درباب تحقق دستور رییس جمهور گفت: نقشه راه دولت هوشمند توسط دبیرخانه شورای اجرائی فناوری اطلاعات مبتنی بر تجربیات کشورهای مختلف و نیز تجربه ای که کشور در زمینه دولت الکترونیک داشته و همین طور اسناد بین المللی این حوزه تدوین شده است.
وی اظهار داشت: نسخه اول این سند اکنون تهیه شده و در دست اصلاح قرار دارد و امیدواریم تا یک ماه آتی نهایی و در اختیار دولت قرار گیرد.
دبیر شورای اجرائی فناوری اطلاعات اضافه کرد: در این نقشه راه که برنامه چهار سال آینده دولت برای هوشمندسازی خدمات در نظر گرفته شده است مشخص خواهد شد چه دستگاه و سازمانی چه اقداماتی را برای ارائه خدمات هوشمند به مردم اجرائی خواهند کرد. در این نقشه راه، ساختار مدیریتی، ساختار تعامل پذیری و ضمانت اجرائی دولت هوشمند مشخص خواهد شد و برنامه هر یک از ساختارهای اداری دولت تعیین می شود.
وی افزود: پیش بینی می نماییم که تا اختتام پاییز این سند نهایی شود و بعد از نظرخواهی دستگاهها و فرایندهای در رابطه با ساختارهای اداری دولت هوشمند وارد پروسه تصویب در شورای اجرائی فناوری اطلاعات یا هیئت وزیران شود.
باقری اصل با اعلان اینکه تفاوت دولت هوشمند با دولت الکترونیک در هوشمندسازی فرایندها خواهد بود، اشاره کرد: اکنون حدود ۷۰ درصد دستگاهها به بلوغ یکپارچگی ارائه خدمات رسیده اند اما هنوز تا دولت یکپارچه گام هایی باقی مانده است اما در دولت هوشمند که بعد از یکپارچگی سازمانها اتفاق می افتد شاهد خواهیم بود که بجای این که هر یک از کاربران به یک درگاه برای دریافت خدمات دولت مراجعه کنند به یک درگاه واحد مراجعه نموده و به انبوهی از خدمات دسترسی خواهند داشت.
وی با اعلان اینکه هوشمندسازی بین ۳ تا ۵ سال زمان خواهد برد اضافه کرد: امیدواریم ظرف یک سال آینده عقب ماندگی دولت یکپارچه را تکمیل نماییم و بعد از آن در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال به سمت هوشمندسازی حرکت نماییم.
دبیر شورای اجرائی فناوری اطلاعات اظهار داشت: تعداد تراکنش های الکترونیکی دولت نسبت به سال قبل تقریباً دو برابر شده است به نحوی که در ۷ ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تراکنش الکترونیکی دولت به ثبت رسیده است. این در حالیست که تعداد تراکنش های الکترونیکی دولت در سال ۹۹ حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تراکنش بوده است.
وی اضافه کرد: بر این اساس پیش بینی می شود تا آخر سال ۱۴۰۰ تعداد تراکنش های الکترونیکی دولت در یک سال به بالای ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تراکنش برسد که این به مفهوم آنست که به سمت دولت یکپارچه در حرکت هستیم و حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون رفت و آمد از سیکل زندگی مردم حذف گردیده است.


منبع:

1400/08/23
23:02:12
0.0 / 5
612
تگهای خبر: ارتباطات , خدمات , دستگاه , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سی دس دریا