سی دی دریا

صرفه جویی ارزی 5 میلیون دلاری با تولید یک نوع واکسن دامی

صرفه جویی ارزی 5 میلیون دلاری با تولید یک نوع واکسن دامی

معاونت علمی و فناوری اعلام نمود واکسن اکتیمای مسری توسط شرکتی دانش بنیان به تولید رسید که این کار در ۴ سال گذشته مانع خروج سالانه ۵ میلیون دلار ارز از کشور شده است.



به گزارش سی دی دریا به نقل از معاونت علمی و فناوری، بیماری های عفونی و واگیردار دامی به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تأمین بهداشت و تولید فرآورده های دامی به شمار می روند. عدم واکسیناسیون هم سبب کاهش تولید دام می شود.
در همین راستا یک شرکت دانش بنیان با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با درک این نیاز، مبادرت به تولید واکسن اکتیمای مسری کرده است. وجود تیپ های مختلف از بیماری های نشخوارکنندگان کوچک و سایر دام های حساس، این شرکت را بر آن داشت تا با تولید واکسـن های دامی نیاز کشور را تأمین و از ارزبـری های کلان در ایـن زمینه جلوگیری نماید. واکسن اکتیما بـا سویه لوکال بـا استفاده از به روزترین فناوری دنیا همراه با اپلیکاتور اختصاصی برای حفظ شرایط اسپتیک و ایجاد ایمنی بالاتر یکی از محصولات این شرکت است.
از آنجایی که محصولات این شرکت با استفاده از به روزترین فناوری دنیا در مقیاس صنعتی تولید می شود. افزایش کیفیت محصول سبب ایجاد سـطح ایمنی بالاتر در دام ها می شود و رضایتمندی در صنعت دامپروری و بازخورد آن در جامعـه از ایـن فناوری افزایش می یابد.
به واسطه تولید محصولات این شرکت و تأمین نیاز داخل، در چهار سال گذشته از خروج سالانه ۵ میلیون دلار ارز از کشور پیشگیری شده است و پیشبینی می شـود در دو سـال آینده هر سال ۴۰ میلیون دلار کاهش ارزبری از کشـور داشـته باشـیم.
این شرکت برای هر محصول موفق بـه دریافت گواهی نامه کیفیت از آزمایشگاه رفرنس سازمان بهداشت جهانی دام شده است کـه سطح بالای کیفیت محصول را تایید می کند. همینطور کیفیت خوب محصول بـا قیمت های رقابتی در مقابل نمونه های مشابه خارجی از خصوصیت های برجسته محصولات برای ورود به بازارهای جهانی است. هم اکنون واکسن اکتیما بـا قیمتی معادل یک دوم نمونه های وارداتی درحال عرضه است.


منبع:

1400/06/07
23:43:04
0.0 / 5
596
تگهای خبر: فناوری , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
سی دس دریا