پایداری ایرانسل در صیانت از آخرین بازماندگان یوز ایرانی
سی دی دریا: هم زمان با ۹ شهریورماه روز ملی یوزپلنگ ایرانی، ایرانسل کمپین پیامک های هشدار برای صیانت از یوز ایرانی را برای یک سال دیگر تمدید کرد.
به گزارش سی دی دریا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در قالب مسئولیت اجتماعی و تعهد به صیانت از محیط زیست، سال جاری هم به مناسبت روز ملی یوزپلنگ ایرانی (۹ شهریورماه)، طرح ارسال پیامک های اخطار به خودرو های عبوری از جاده میامی–عباس آباد در استان سمنان را به مدت یک سال تمدید کرد. ایرانسل از شهریور ۱۴۰۱، در بازه های زمانی مختلف، با ارسال پیامک های اخطار به رانندگان عبوری از این جاده، از آنان خواسته است که با احتیاط بیشتری در این راه تردد کنند تا از بروز تصادف با اینگونه پرارزش و درحال انقراض جلوگیری شود. با توجه به این که بر مبنای جمعیت شناسایی شده در آخرین گزارش ها و مشاهدات کارشناسان، ۲۶ قلاده یوزپلنگ آسیایی در دنیا باقیمانده و ایران آخرین زیستگاه اینگونه کمیاب است، ایرانسل قصد دارد همچنان با تداوم این اقدام مؤثر و همکاری نهادهای مرتبط، نقش خویش را در صیانت از یوزپلنگ ایرانی ایفا کند. بر مبنای آمار پخش شده، بنابراین اجرای این طرح و همراهی سازمان حفاظت محیط زیست، پلیس راهور، انجمن یوزپلنگ ایرانی، مؤسسه میراث کهن گلونی و سایر گروههای محیط زیستی، خوشبختانه در سال ۱۴۰۳، آمار تصادف یوزپلنگ آسیایی در این جاده به صفر رسید. موضوعی که اتفاق بسیار مهمی در کوشش های زیست محیطی کشور بحساب می آید. ایرانسل، اولین عرضه کننده 5G و پیشرو در پایین آوردن شکاف دیجیتال، علاوه بر محرومیت زدایی ارتباطی در مناطق کم برخوردار، با اجرای طرح های زیست محیطی همچون کمپین پیامک های اخطار برای صیانت از یوز ایرانی، نشان داده است که مسئولیت اجتماعی را در ابعاد گسترده، از فراگیری ارتباطات دیجیتال تا صیانت از محیط زیست، دنبال می کند. ایرانسل با رویکرد پایداری کسب وکار و در قالب مسئولیت اجتماعی شرکتی، اقدامات گسترده ای را در عرصه های آموزشی، اجتماعی و زیست محیطی اجرا کرده است. توسعه، تجهیز و بهسازی فضاهای آموزشی در مناطق کم برخوردار، ترویج آموزش دیجیتال برای ارتقاء کیفیت آموزشی کودکان، مهارت آموزی به جوانان و ایجاد فرصت آموزشی برای افراد دارای معلولیت، راه اندازی و بازسازی مدارس، مدیریت انتشار کربن و پروژه های جبران و کاهش کربن مانند درختکاری و نصب نیروگاه های خورشیدی در مدارس، همچون این اقدامات است. همچنین، در دوران شیوع بیماری کرونا، ایرانسل با اهدای بسته های اینترنت مجانی به اقشار مختلف، امکان دسترسی به خدمات دیجیتال را فراهم نمود. راه اندازی اولین مرکز ارتباط با مشتریان ویژه ناشنوایان، اعطای بورسیه های تحصیلی و دفاع از شرکت های دانش بنیان و کسب وکارهای نوپا از دیگر برنامه هایی است که ایرانسل با نگاه مسئولیت پذیری اجتماعی و در امتداد بهبود کیفیت زندگی مشترکان و اعتلای جامعه اجرا کرده است. ایرانسل همینطور در چهار سال گذشته، برای اولین بار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، «گزارش پایداری کسب وکار» خویش را به شکل متوالی منتشر نموده است. این گزارش متمرکز بر بررسی اثرات اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی کسب وکار ایرانسل بر جامعه ایران و مروری کوتاه بر تلاش ها، دستاوردها و چالش های ایرانسل در پایش و مدیریت فاکتورهای پایداری کسب وکار است و مبنایی برای مقایسه سالانه این فاکتورها در مبحث «کسب وکار مسئولانه» محسوب می شود.
بطور خلاصه ایرانسل از شهریور ۱۴۰۱، در بازه های زمانی مختلف، با ارسال پیامک های اخطار به رانندگان عبوری از این جاده، از آنان خواسته است که با احتیاط بیشتری در این راه عبور کنند تا از بروز تصادف با اینطور پرارزش و در حال انقراض جلوگیری شود. این گزارش متمرکز بر بررسی اثرات اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی کسب وکار ایرانسل بر جامعه ایران و مروری کوتاه بر تلاش ها، دستاوردها و چالش های ایرانسل در پایش و مدیریت عامل های پایداری کسب وکار است و مبنایی برای مقایسه سالانه این فاکتورها در مبحث کسب وکار مسئولانه شمرده می شود.
منبع: سی دی دریا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب