سی دی دریا

روسیه برای نخستین بار در نیم قرن اخیر به ماه رسید

روسیه برای نخستین بار در نیم قرن اخیر به ماه رسید

سی دی دریا: 25» روسیه به مدار ماه رسید و نخستین حضور این کشور در ماه را طی تاریخ مدرن آن رقم زد.


به گزارش سی دی دریا به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، برای نخستین بار در نزدیک به نیم قرن اخیر، روسیه به ماه رسید. «آژانس فضایی روسیه» یا «روسکاسموس»(Roscosmos) روز ۱۶ اوت اعلام نمود ماموریت «لونا-۲۵»(Luna-۲۵) این کشور که نخستین تلاش آن برای رسیدن به ماه از زمان ماموریت لونا-۲۴ در سال ۱۹۷۶ محسوب می شود، با موفقیت به مدار ماه رسیده است و بنظر می رسد فضاپیما در وضعیت خوبی قرار دارد.
روسکاسموس در یک پست تلگرامی نوشت: تمام سیستم های لونا-۲۵ بطور عادی کار می کنند. ارتباط با آن پایدار می باشد و جلساتی جهت بررسی پارامترهای ناوبری فعلی درحال انجام شدن هستند.
لونا-۲۵ روز ۱۰ اوت پرتاب شد و نخستین ماموریت ماه را در تاریخ مدرن روسیه شروع کرد. به گزارش روسکاسموس، کاوشگر از آن زمان درحال بررسی گزینه های مورد نیاز خود بوده است.
لونا-۲۵ نخستین تصاویر خودرا در روز ۱۳ اوت گرفت و آژانس فضایی نیز آنها را بوسیله تلگرام منتشر نمود. روسکاسموس روز ۱۴ اوت در تلگرام نوشت: این تصاویر، عناصر دستگاه را در پس زمینه زمین نشان می دهند که برای همیشه از آن خارج شده ایم و ماه را به تصویر می کشند که به زودی به آن خواهیم رسید.
عکس زمین(سمت چپ) و ماه(سمت راست) که توسط فضاپیمای لونا-۲۵ روسیه طی پرواز آن به ماه در روز ۱۳ اوت ۲۰۲۳، از فاصله حدودا ۳۱۰ هزار کیلومتری زمین گرفته شده است


منبع:

1402/05/27
23:45:57
0.0 / 5
315
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سی دس دریا