سی دی دریا
رئیس مركز توسعه تجارت پارك فناوری پردیس:

توسعه دیپلماسی فناوری در دستور کار است

توسعه دیپلماسی فناوری در دستور کار است

سی دی دریا: سی دی دریا: رییس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس با اشاره به اینکه همکاری با کشورهای دیگر در عرصه علم و فناوری شروع شده، از تاثیر این رویه بر توسعه دیپلماسی فناوری آگاهی داد.


به گزارش سی دی دریا به نقل از ایسنا، میلاد صدرخانلو با اشاره به پیگیری روند تعامل با مجموعه های دانش محور بین المللی، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم هم افزایی در عرصه فناوری در حوزه بین الملل، افزایش سطح دانش و انتقال فناوری است. اشتراک و همین طور توسعه دانش با بهره گیری از تحقیق و توسعه مشترک و اکتساب فناوری بوسیله همکاری فی ما بین، مشخصا در حین این همکاریهای بین المللی رقم می خورد.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که صادرات فناوری نیز امروز مقوله ای مهمست که از این طریق صورت می گیرد و این حوزه نیز می تواند برای کشور ارزآوری به همراه داشته باشد.
از طرف دیگر ارتقای سطح علمی شرکتها و فعالان حوزه دانش بنیان، بروزرسانی علوم و دانش در رابطه با صنعت و آگاهی از آخرین یافته های جهان همچون دستاوردهای دیگر همکاری با مجموعه های دانش محور سایر کشورهاست.
صدرخانلو توضیح داد: این امر سبب می شود تا تولیدات داخلی سطح کیفی بالاتری داشته باشند و مجموعه های صنعتی و تولیدی از تجربیات بین المللی بهره مند شوند. جنبه دیگر این تعامل در مقوله ای به نام دیپلماسی فناوری نمود پیدا می کند.
وی ادامه داد: بدون شک یکی از راه های نزدیک شدن دولت ها و ملت ها به یکدیگر همکاری در حوزه علم و فناوری است. نمونه های موفقی در این حوزه وجود دارد و ما نیز می توانیم در این زمینه فعال شویم. همین همکاری ها در حوزه علمی و تحقیقاتی است که دولت ها را به یکدیگر نزدیک می کند و حتی سبب بهبود روابط خارجی می شود.
صدرخانلو اشاره کرد: امروز خیلی از اتحادیه های جهانی بر پایه همین کارهای دانش محور و دانش بنیان شکل گرفته و می تواند برای ایران نیز گره گشا باشد. مشخصا بدنبال این همکاری هاست که نزدیکی فرهنگی نیز رخ می دهد و دستاوردهای فرهنگی حاصل می شود.
رییس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس با توضیح دستاوردهای فرهنگی همکاریهای بین المللی، اظهار داشت: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که افراد و شخصیت های حقیقی و حقوقی که در حوزه بین المللی در عرصه علم و فناوری همکاری می کنند، عموما از معلومات، تجارب و تحصیلاتی برخوردار می باشند که می توانند فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی کشورمان را در سطح جهان اشاعه دهند و زمینه دستیابی به اشتراکات باارزش فرهنگی با سایر کشورها را نیز فراهم آورند.
صدرخانلو اشاره کرد: همکاری در عرصه علم و فناوری یک ظرفیت عظیم است که حتی می تواند منجر به فعال شدن توریسم در عرصه علم و فناوری شود.




منبع:

1402/04/27
11:57:58
0.0 / 5
306
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
سی دس دریا