سی دی دریا
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مطرح كرد؛

نخبگان باید فراتر از حل مسئله، درگیر پروسه تصمیم گیری باشند

نخبگان باید فراتر از حل مسئله، درگیر پروسه تصمیم گیری باشند

سی دی دریا: به گزارش سی دی دریا، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در فضای نخبگان این است که افراد، فراتر از پروسه حل مسئله درگیر پروسه تصمیم گیری نیز باشند.


به گزارش سی دی دریا به نقل از ایسنا، دکتر عبدالحسین کلانتری در نشست شورای فرهنگی بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: اگر رصد و پایش دقیق از المان های هویتی نخبگان وجود داشته باشد، می توان تصویری شفاف تر از قشر نخبگان ترسیم کرد و در نتیجه برنامه های فرهنگی را با دقت بیشتر و متناسب با هر تیپ نخبگانی طراحی و اجرا کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: ادراک هویتی نخبگان از خویش امری بسیار اهمیت دارد. باتوجه به اهمیت این مساله در اثرپذیری ادراک نخبگان از غیر، این مهم می تواند نقش به سزایی در طراحی برنامه های فرهنگی در زمینه نخبگان داشته باشد.
دکتر کلانتری افزود: عدم تربیت همه جانبه نخبگان سبب می شود فرد تصویری درست از محیط پیرامون خود و همین طور افراد غیر نداشته باشد، در زندگی فردی و اجتماعی و حرفه ای با مشکلات عدیده ای مواجه شود که حتی نخبگی او را تحت تأثیر قرار بدهد.
وی با اعلان اینکه در سطح نخبگی، هویت بخشی امری بسیار لازم است که باید دارای هویت کنشگری تمدنی باشد، اشاره کرد: نخبه باید بداند که در یک بزنگاه تاریخی قرار دارد و باید نقش تاریخی خودرا ایفا کند. در حقیقت، وظیفه تاریخ سازی خودرا انجام دهد و داعی تمدن نوین اسلامی و کنشگر تمدن باشد.
کلانتری با تأکید بر این که یکی از اقدامات مهم در فضای نخبگان این است که افراد، فراتر از پروسه حل مسئله درگیر پروسه تصمیم گیری نیز باشند، اشاره کرد: یکی از لطمه های موجود در فضای نخبگانی، کم عمق بودن تحلیل های سیاسی و اجتماعی این افراد است که باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد. این افراد باید بدانند که هیچ فردی در همه‌ی زمینه ها صاحب نظر و نخبه نیست و نیاز دارد در خیلی از زمینه های سیاسی و اجتماعی و مهارت ها و دانش و توانمندی لازم را کسب کنند.
وی اضافه کرد: لازمه این مهم انعطاف پذیری و گشودن دریچه های یادگیری است. برای نیل به این مهم در گام اول باید برنامه ها جذاب و متناسب با فضای نخبگانی کشور باشد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، ناصر باقری مقدم، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی؛ سید احمد عبودتیان، دستیار رییس جمهور در امور مردمی سازی دولت؛ دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان، رییس کتابخانه، موزه و اسناد مجلس شورای اسلامی؛ حجت الاسلام والمسلمین سعید کرمی، سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان؛ عباس ابراهیمی، معاون نخبگان و سرآمدان؛ سید محمدصادق موحد، معاون آینده سازان و میثم شهبازی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان در نشست شورای فرهنگی بنیاد ملی نخبگان حضور داشتند.




منبع:

1401/11/11
09:02:23
0.0 / 5
424
تگهای خبر: بازی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
سی دس دریا