سی دی دریا
وزیر ارتباطات خبر داد؛

راه اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از دستگاههای اجرائی

راه اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از دستگاههای اجرائی

سی دی دریا: به گزارش سی دی دریا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: راه اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه های اجرائی کشور منجر به حفظ کرامت مردم خواهد شد.



به گزارش سی دی دریا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه بررسی پیشرفت کار سامانه نظرسنجی خدمات حضوری و غیرحضوری دولت با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و میثم لطیفی، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و تعدادی از معاونان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.
پس از ارائه گزارش میزان پیشرفت کار سامانه نظرسنجی خدمات حضوری و غیرحضوری دولت توسط محمد خوانساری، معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات با تقدیر از پیشرفت های انجام شده با تکیه بر ضرورت راه اندازی هرچه سریع تر این سامانه اظهار داشت: راه اندازی سامانه ای برای پایش رضایت از خدمات و کارکنان دستگاه های اجرائی منجر به حفظ کرامت مردم خواهد شد.
وی اضافه کرد: این سامانه و اعلام عمومی بازخوردها، شامل رضایت و یا نارضایتی از خدمت و یا کارمند باید در ارزیابی های دستگاه های اجرائی و یا کارکنان اثربخش شود و با تنبیه و یا تشویق، رضایت مندی مردم از دستگاه های اجرائی را افزایش داد.
زارع پور فرهنگ سازی و برنامه سازی های رسانه ای با کمک صداوسیما را یک اقدام مهم برای همه گیری این سامانه و جلب مشارکت مردم در ارزیابی ها از خدمات یا کارکنان دستگاه های اجرائی دانست.
وزیر ارتباطات همین طور بر ضرورت اطلاع رسانی عمومی نتایج ارزیابی ها و نظرسنجی ها تاکید کرد تا بگفته او مردم ببینند مشارکت آنها در ارزیابی های خدمات یا کارکنان دستگاه های اجرائی تشریفاتی نیست.
زارع پور، شناسایی ظرفیت های موجود برای تسریع در تکمیل راه اندازی این سامانه و همین طور شناسایی موانع در سطوح ملی، استانی و همین طور دستگاهی و کنار زدن آنها در کمترین زمان ممکن جهت راه اندازی رسمی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه های اجرائی کشور را مورد توجه قرار داد.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این نشست بر ضرورت فرهنگ سازی بمنظور جلب مشارکت مردم در این سامانه تاکید کرد و خواهان طراحی مسیرهای گوناگون با هدف امکان ارائه نظرات مردم از خدمات و دستگاه های اجرائی شد.
لطیفی همین طور بر اهمیت وجود داشبورد مدیریتی بمنظور دریافت گزارش های لحظه ای از نتایج نظرسنجی ها و ارزیابی ها تاکید کرد.
در پایان این جلسه قرار شد با تشکیل کارگروهی متشکل از معاونان و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور، ظرف مدت کوتاهی ضمن احصا ظرفیت ها و موانع پیش رو، سامانه نظرسنجی خدمات حضوری و غیرحضوری دولت که قبلا بصورت آزمایشی بکارگرفته شده بود، بصورت پایلوت در یک استان و یا یک دستگاه اجرائی با گستره ملی، در قالب تکمیل تری ارائه شود. در پایلوت راه اندازی شده، یک بارکد دو بعدی مختص هر خدمت برای هر کارمند ارائه می شود تا مراجعه کنندگان به آسانی بتوانند نسبت به ارائه نظر خود در مورد آن اقدام نمایند.
بنابراین گزارش، در امتداد اجرای دستور رییس جمهوری در خصوص راه اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه های اجرائی کشور و پیرو مفاد جلسه شورای عالی اداری بمنظور اجرای اقدامات مندرج در سند تحول دولت مردمی جهت سنجش رضایتمندی شهروندان و خدمت گیرندگان و ارزیابی کیفیت ارائه خدمات توسط کارکنان دستگاه های اجرائی، وزارت ارتباطات و سازمان اداری استخدامی متولی راه اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه های اجرائی کشور شده اند.


منبع:

1401/08/29
14:46:21
0.0 / 5
467
تگهای خبر: ارتباطات , خدمات , دستگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سی دس دریا