سی دی دریا
در یك شركت فناور محقق شد؛

تولید کیت های حفاظت فردی ضد آب برای پیشگیری از آلودگی و سموم

تولید کیت های حفاظت فردی ضد آب برای پیشگیری از آلودگی و سموم

به گزارش سی دی دریا محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید کیت های حفاظت فردی ضد آب شدند که در صنایع مختلفی که با سم، گردوغبار و…ارتباط دارند به کار می رود.



مجتبی سجادیان مدیر شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیماریهای تنفسی حاد مثل سندرم حاد و شدید تنفسی، موارد انسانی مبتلا به آنفولانزا بیماری هایی هستند که توانایی بالقوه ای برای ایجاد اپیدمی و پاندمی را دارند و نیازمند ملاحظات بهداشتی هستند.
وی با اعلان اینکه کووید ۱۹ یکی از بیماریهای تنفسی حاد از راه ریز ذرات منتقل می شوند و به آسانی انتقال می یابد، اظهار داشت: بدین جهت درصدد آمدیم کیت های حفاظت فردی را بومی سازی نماییم که دیگر احتیاج به واردات نباشد.
مدیر شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اعلان اینکه علاوه بر بیمارستان ها، آزمایشگاه های تشخیص مولکولی، واحدهای صنعتی در صنایع غذایی می توانند از این کیت ها بهره ببرند، افزود: این کیت ها، قابلیت تنفس پذیری دارند هوا از میان آن عبور می کند و این سبب جلوگیری از تعریق فرد خواهد شد.
به گفته وی، این کیت ها تا قبل از این از پارچه دولایه ای تولید می شد که هوا از آن عبور نمی کرد اما با لمینتی که روی پارچه تعبیه کردیم این کیت ها خصوصیت منحصر به فردی گرفت.
سجادیان عنوان کرد: این کیت نسبت به مایعات بیولوژیک، میکرو ارگانیسم، ذرات ریز گرد و غبار، آب، مواد و… نفوذ ناپذیر است.
وی با اعلان اینکه این کیت ها با قیمت بالایی وارد کشور می شود که باتوجه به یک بار مصرف بودن آن به صرفه نخواهد بود، اظهار داشت: این کیت ها را با قیمت خیلی پایین و با مواد اولیه کاملاً ایرانی تولید و در بازار عرضه کردیم.
مدیر شرکت اضافه کرد: ما توانستیم این کیت را با صرف کمترین هزینه در اختیار صنایعی که آلودگی محیطی همچون گرد و غبار و بخارات سمی و… دارند قرار دهیم.
وی اضافه کرد: همینطور کادر درمان، شرکت های صنعتی و واحدهای صنایع غذایی برای جلوگیری از انتقال آلودگی به محیط، آزمایشگاه ها و… از مخاطبان این محصول به شمار می روند.
به گفته وی، امکان تولید سالانه چهل هزار دست از این کیت ها را داریم.
به گزارش سی دی دریا به نقل از مهر، این شرکت دانش بنیان در نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۲ محصول خویش را ارائه کرد.

1401/03/09
21:36:54
0.0 / 5
504
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
سی دس دریا