سی دی دریا
از سوی كمیسیون فدرال تجارت آمریكا اعمال شد؛

غرامت ۴ میلیون دلاری برای شرکتی که نظرات کاربران را سانسور می کرد

غرامت ۴ میلیون دلاری برای شرکتی که نظرات کاربران را سانسور می کرد

سی دی دریا: کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC)روز گذشته اعلام نمود وب سایت (Fashion Nova) که یک برند لباس است، باید برای سرکوب نظرات مشتریان 4.2 میلیون دلار غرامت بدهد.


به گزارش سی دی دریا به نقل از نیویورک تایمز، این کمیسیون اعلام نمود این اولین پرونده مربوط به کوشش های یک شرکت برای پنهان کردن نظرات منفی کاربران است. طبق اسناد موجود «فشن نوا» با بهره گیری از یک سیستم بررسی محصول طرف ثالث، نظراتی که امتیازات کمتری به برند داده بودند را مدت طولانی تری برای تایید نگه داشت. شرکت مذکور از ۲۰۱۵ تا اواخر ۲۰۱۹ میلادی بطور خودکار اظهار نظر و بررسی هایی از کاربران را در وب سایت منتشر می کرد که به برند ۴یا ۵ ستاره داده بودند. اما انتشار صدها هزار بررسی که ستاره های کمتری به برند داده بودند و نظرات منفی را تایید نکرده بود. تری فای سخنگوی «فشیون نوا» در یک اطلاعیه ای اعلام کرد، اتهامات کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نادرست هستند و این شرکت اطمینان دارد در دادگاه برنده می شد اما فقط به سبب اجتناب از هزینه های حقوقی و سردرگمی که در دعوی قضایی ایجاد می شود، حاضر به تسویه خارج از دادگاه شده است. فشن نوا ادعا می کند اختلال به وجود آمده ناشی از اتکا به یک فروشنده و چالش هایی در گزینه انتشار خودکار برای رده بندی هایی با تعداد خاصی ستاره بوده است. نظراتی که بطور خودکار منتشر نمی شوند را می توان بطور جداگانه بازنگری و منتشر نمود. در قسمتی از بیانیه سخنگوی شرکت آمده است: در مقطعی از زمان، شرکت باتوجه به محدودیت های منابع خاص طی دوره رشد سریع خود بطور ناخواسته در تکمیل این پروسه شکست خورد. بگفته او فشن نوا بمحض اطلاع از این مشکل در سال ۲۰۱۹ آنرا برطرف کرده و از آن زمان تا حالا اظهار نظرهای منتشر نشده نیز پست شده اند. هرچند طی سالهای اخیر و به ویژه در همه گیری کرونا تجارت الکترونیک شکوفا شد اما اکوسیستم بررسی های آنلاین همچنان ابتدایی است. طی سالهای اخیر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا برای انتشار نظرات جعلی خواهان تنبیه شرکت های مختلف مانند برند تولیدکننده محصولات پوستی «ساندی ریلی» شده بود. اما تسویه جدید اولین نمونه از اقدام آژانس برای به چالش کشیدن پروسه «سرکوب نظرات» است. اقدامات این کمیسیون نشان دهنده زنگ خطری برای شرکت های دیگر نیز است. FTC روز گذشته اعلام نمود نامه هایی به ۱۰ شرکت فرستاده که خدمات مدیریت نظرات را برعهده دارند و به آنها اعلام نموده نمی توانند از جمع آوری نظرات منفی و انتشار آنها اجتناب کنند.

1400/11/06
23:17:35
0.0 / 5
430
تگهای خبر: آنلاین , خدمات , سایت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سی دس دریا