سی دی دریا
معاونت علمی اعلام كرد؛

فعالیت 300 شرکت دانش بنیان و خلاق در حوزه آب

فعالیت 300 شرکت دانش بنیان و خلاق در حوزه آب

معاونت علمی و فناوری اعلام نمود ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه آب فعالیت می نمایند.



به گزارش سی دی دریا به نقل از معاونت علمی و فناوری، نادرقلی ابراهیمی دبیر کارگروه توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اشاره به این که زیست بوم دانش بنیان حوزه آب با مشارکت بیشتر از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان و خلاق توسعه یافته است، بیان نمود: بیشتر از ۳۵۰ محصول هم در جهت حل چالش های این حوزه ساخته شده است.
وی اضافه کرد: قرار داشتن ایران در کمربند خشک و نیمه خشک جهان، سبب شده است که آب، همواره یکی از مهم ترین و چالشی ترین موضوعات کشور ما است. مدیریت منابع آب و چالش های پیش روی آن، هم یکی از دغدغه های اصلی فعالان آب در حوزه های شهری، صنعتی، کشاورزی و همینطور محیط زیستی به حساب می آید.
به گفته ابراهیمی، کارگروه توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری همواره کوشیده است با تقویت زیست بوم فناوری کشور در حوزه آب و تکیه بر ظرفیت های داخلی، چاره ای بومی و دانش بنیان برای چالش های مختلف پیدا کند.
دبیر کارگروه توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: شرکتهای دانش بنیان حوزه آب محصولات مختلفی چون نمک زدایی، تصفیه و بازچرخانی، حذف فلزات سنگین و سایر آلاینده ها، انواع پمپ، مخازن تحت فشار و ربات های بازرسی خطوط لوله تولید کرده اند. همینطور هوشمند سازی و سامانه های نرم افزاری مدیریت منابع و مصارف حوزه آب، بخش دیگری از محصولات دانش بنیان هستند.
وی اظهار داشت: با رسوخ هرچه بیشتر این سامانه ها، چه در بخش کشاورزی و چه سایر مصارف همچون صنعت و شرب، میتوان به کاهش هدر رفت و مدیریت بهینه منابع محدود آب امیدوار شد. شرکتهای دانش بنیان طی سالیان اخیر، نه تنها از خروج خیلی از نخبگان کشور جلوگیری کرده اند، بلکه سبب برگشت تعداد زیادی از نخبگان ایرانی از کشورهای دیگر هم شده اند. بگونه ای که امروزه، زیست بوم دانش بنیان، ویترین بسیار ارزشمندی از دانشمندان جوانی است که توان خویش را در جهت اعتلای میهن عزیزمان به کار بسته اند.


منبع:

1400/08/10
22:56:27
0.0 / 5
804
تگهای خبر: فناوری , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
سی دس دریا